احاديث معصومين (ع)
نترسيدن از مرگ
قال الحسين (عليه السلام) للحر بن يزيد: ليس شأنى شأن من يخاف الموت، ما اهون الموت على سبيل نيل العز و احيأ الحق... افبالموت تخوفنى، هيهات طاش سهمك و خاب ظنك، لست اخاف الموت، ان نفسى لأكبر من ذلك و همتى لأعلى من أن أحمل الضيم خوفا من الموت و هل تقدرون على اكثر من قتلى؟ امام حسين (عليه السلام) به حر مى فرمايند: من آن نيستم كه از مرگ بترسم، هر مرگى در راه رسيدن به عزت و احياى حق چه آسان است... آيا از مرگم بيم مى دهى؟ هيهات كه نشانت نگرفت و پندارت ناكام ماند، من از مرگ نمى هراسم، روحم برتر و همتم والاتر از آن است كه از بيم مرگ زير بار ستم بروم، آيا شما به بيشتر از كشتن من توان داريد؟ احقاق الحق 11: 601 موسوعة كلمات الامام الحسين:360
وضعیت سایت
بازدیدکنندگان : 1305270
آمار بازدیدکنندگان
2018امروزmod_vvisit_counter
6605دیروزmod_vvisit_counter
16802این هفتهmod_vvisit_counter
38411هفته گذشتهmod_vvisit_counter
126217این ماهmod_vvisit_counter
113043ماه گذشتهmod_vvisit_counter
3110155کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 75 مهمان, 1 ربوت حاضر
IP شما: 54.158.21.160
 , 
امروز: 04 مهر 1396
صفحه اصلی صفحه اصلی

جدیدترین مطالب

غلطهای املایی و تناقضات در قرآن

رسم الخط مصحفهای عثمانی دارای غلطها و تناقضهای آشکاری است که برخلاف نوشتارهای رایج در بین عرب زبانان آنزمان بوده و تا حدی این غلطهای املایی و تناقضات در این مصحفها زیاد است که اگر قرآن از طریق شنیداری و تواتر به دست مسلمانان نمی‌رسید قرائت صحیح قرآن در طول زمان به تدریج از بین می‌رفت. زیرا همچنانکه دانشمندان نیز می‌گویند قرآن به توسط سماعی (شنیدن) و قرائت به دست ما رسیده است و نوشتن قرآن نیز عموما بر همین مبنا بوده است یعنی اینکه آنگونه که کلمات تلفظ می‌شد؛ می‌نوشتند چرا که اصولا و به طور کلی نوشتن و کتابت نیز نماینده لفظی است که بیان کننده معنی و مفهوم مورد نظر گوینده می‌باشد بر این اساس لازم است تا نوشتار لفظی کاملا با لفظی که تلفظ می‌شود مطابقت داشته باشد یعنی عین آنچه گفته می‌شود، نوشته شود تا خط بدون هیچ کم و کاستی نماینده و مقیاسی برای لفظ باشد. البته وجود غلطهای مصطلح در هر زبانی تا حدی که به مفاهیم ضرری نرساند بدون اشکال می‌باشد. به همین دلیل باید گفت که اساس قرائت است و کتابت قرآن مبنی بر آن است.

 

نظر دانشمندان

ادامه مطلب...

 

پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد قرآن

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظلّه)

چکیده: اخيراً كتابى در برخى از سايت‌ها منتشر شده كه به پندار ناشر يا ناشران آن قرآن مجيد را هدف گرفته و خواسته‌اند ايراداتى بر آن وارد كنند و اصرار دارند كه با صرف هزينه‌هاى زيادى آن را همه جا منتقل كنند و نشان مى‌دهد آنها مأموريتى در اين زمينه دارند. در این نوشتار معظّم له بررسی اجمالی در مورد این کتاب انجام داده اند.

کلمات کلیدی: قرآن کریم، مبارزطلبى قرآن

بسمه تعالى

ادامه مطلب...

 

تفسير به رأى و هرج و مرج ادبى

چکیده: نام اسلام و قرآن هميشه با هم بوده و خواهد بود و هميشه مسلمانان را با قرآن و قرآن را با مسلمانان مى شناسند. دليل اين موضوع روشن است زيرا قرآن بزرگ ترين کتاب آسمانى و مهم ترين اعجاز پيامبر و روشن ترين معرف اسلام و عميق ترين برنامه مسلمانان است. قرآن قانون اساسى اسلام و تکيه گاه مسلمين در اصول و فروع مى باشد. قرآن زنده ترين سند براى شناسايى اسلام و محکم ترين مدرک براى درک مبانى فکرى و عقيده اى و اصول اجتماعى و سياسى و اقتصادى و اخلاقى اسلام است.

کلمات کلیدی: قرآن، احادیث، تفسیر به رای، صوفیه، عقل، تاویل

1ـ اهميّت قرآن در ساختمان جامعه اسلامى!

ادامه مطلب...

 

گُمان تناقُض در قُرآن

حجت الاسلام حسین الادری

چکیده: مدّتی است که در برخی از سایت های معلوم الحال اینترنتی، مطلبی به عنوان «شصت مورد از دشواری ها و تناقضات قرآن» به چشم می خورد. عدّه ای نیز ـ به شکل سازمان یافته ـ،

ادامه مطلب...

 

دانستنی هایی درباره امام سجاد علیه السلام و صحیفه‌ی سجادیه

اشاره

گفتار زیر درباره‌ی یکی از چکاد های سر به فلک کشیده‌ی جهان هستی، امام سجاد علیه‌السلام است. ایشان در برابر شدیدترین تندباد حادثه‌ها، استوار بر جای ایستادند و تازیانه‌ی خون‌بار ترین پیشامدها، چون عاشورا و گردباد تلخ‌ترین روزگاران، مانند دوران اسارت، آسیبی به شکوه شان نرساند. قرن‌هاست که چشم‌انداز زیبای بلندای ایشان، همچنان، چشم‌ها را می نوازد و به قلب‌ها استواری و به دل‌ها جرئت می بخشد.
زین‌العابدین علیه‌السلام، قهرمان معنویت است، به گونه‌ای که وقتی انسان به او می نگرد، به حقیقت اسلام، نگاه می کند. نمازهایش، پرواز روح به سوی خدا بود و با همه‌ی وجود در پیشگاه پروردگارش آماده می شد. آن حضرت، پیک محبت بود؛ هر جا غریب و تهی‌دست و بینوایی را می دید که دیگران به او توجه ندارد، به او محبت می کرد و به خانه‌ی خودش می آورد.
روزی گروهی از جُذامی‌ها را دید که همه آنها را از خود می راندند. آن حضرت آنها را به خانه فرا خواند و از ایشان پرستاری کرد. خانه‌ی امام زین‌العابدین علیه‌السلام، پناه‌گاه مسکینان، یتیمان و بیچارگان بود. «وقتی شورشیان، بنی‌امیه را از مدینه بیرون کردند، مروان که خود از دشمنان امام بود، از امام خواهش کرد که همسر و خانواده او در خانه و پناه آن حضرت باشند و امام نیز با بزرگواری پذیرفت. بدین گونه، در روزهایی که مدینه دست‌خوش قتل و غارت بود، خانه‌ی امام، پناه‌گاه پناهندگان بود و خانواده‌های فراوانی به آستان آن حضرت پناه آوردند و امام نیز تا پایان درگیری‌های خونین از آنان پذیرایی کرد» . ذخیره
ز رنج آرد به راحت، مردمان را
نشاند فتنه دور زمان را
همه راحت بُوَد بر خلق، بی رنج

ادامه مطلب...

 

تفسیر و شرح صحیفه سجادیه (جلد9)

انصاریان، حسین، قم، انتشارات دارالعرفان، چاپ اول، 1388 ، 381 صفحه، وزيري.

شرح و بررسی دعاهای صحیفه سجادیه از دیدگاهی اخلاقی و عرفانی است. در این مجلّد نیز در ادامه شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه به بحث و بررسی برخی از مصادیق مکارم اخلاق از دیدگاه قرآن و روایات پرداخته شده است. درهمین راستا نگارنده به مباحثی مانند وسعت رزق در پیری، تلاش برای کسب روزی حلال در روایات و کسالت در عبادات، استفاده صحیح از نعمت عمر، برکت دراموال، عوامل تضعیف بصیرت، توفیق برای حرکت در مسیر انبیای الهی، راههای غلبه بر هوای نفس و خواسته های شیطانی،

ادامه مطلب...